
Skadeanmälan
Har du råkat ut för en skada eller har frågor om din om ett pågående skadeärende?
Tveka inte att kontakta vår kundtjänst!
Du kan i lugn och ro göra din skadeanmälan digitalt på mina-sidor.
Jag har fått en skada på min värmepump
Vid en skada ska du kontakta oss på Arctic, vi kommer skicka dig en skadeanmälan och hänvisa dig till ditt närmaste auktoriserade serviceombud för din tillverkare.
Vi kommer även uppmana dig att kontakta ditt villa och fritidshusförsäkringsbolag om du inte redan gjort det då första steget är att få skadan reglerad därifrån.
Vid en akut skada där vattnet rinner ut på golvet ska du alltid ringa din villa och fritidshusförsäkring.
Jag har en företags- eller gruppförsäkring
Om du har en företags- eller gruppförsäkring via Arctic behöver du kontakta det ansvariga försäkringsbolaget. Information om hur du gör detta finns på Mina sidor eller i ditt försäkringsbrev.
Anmäl din skada via telefon eller E-post
Tveka inte att kontakta vår kundtjänst som finns tillgänglig på vardagar.
Ha gärna ditt försäkringsnummer till hands när du kontaktar oss.
Produktförsäkring
(För dig som exempelvis har en värmepump, solceller eller en robotgräsklippare)
Företagsförsäkring / Gruppförsäkring
(För dig som exempelvis har en Företags- eller en medlemsförsäkring)