Välj region

Choose region

Arctic erbjuder försäkringslösningar på flera marknader i Europa.

Arctic offer insurance solutions on multiple markets in Europe.

Försäkring av solceller

Arctic erbjuder dig en extra trygghet när din hemförsäkring inte räcker till. I snart 30 år har vi förmedlat trygghetsförsäkringar. Vi erbjuder snabb handläggning och ersättning vanligtvis inom en vecka.

  • Ersätter självrisken
  • Ersätter hela åldersavdraget
  • Snabb handläggning och nöjda kunder

Försäkra solceller med Arctic

Hur funkar det?

Trygghetsförsäkringen ger dig som privatperson ett skydd mot åldersavdrag samt en självriskeliminering om skadan är framme. Normalt ingår försäkringen när du köper en solcellsanläggning. När den löper ut behöver du aktivt förnya den vilket du enklast gör genom vårt förnyelseerbjudande som kommer på posten.

Vad täcker försäkringen?

Om din solcellsanläggning är försäkrad med Arctics trygghetsförsäkring ersätter den självrisken och åldersavdraget som ditt villahemförsäkringsbolag gör avdrag för.

För fullständiga villkor vänligen se ditt försäkringsbrev eller kontakta oss.

Kontrollera om din solcellsanläggning har en giltig försäkring hos Arctic.

Har du fått ett förnyelseerbjudande?

Det innebär att det är dags att förnya din trygghetsförsäkring. I förnyelseerbjudandet finns en premieavi. Om du väljer att betala avin kommer din försäkringsperiod att förlängas och du kan vara trygg med att din solcellsanläggning är försäkrad om en skada skulle inträffa.

Vad händer om du inte betalar?

Om du väljer att inte betala ditt förnyelseerbjudande kommer försäkringen att löpa ut vid slutdatumet. Därefter avslutas försäkringen per automatik. Du behöver alltså inte aktivt avsluta din försäkring utan kan välja att inte betala förnyelseerbjudandet. Har du frågor om när din försäkring löper ut är du välkommen att kontakta vår kundservice.

Kundservice

Tveka inte att kontakta oss om du har frågor om din försäkring eller vill veta mer om våra erbjudanden avseende att försäkra solceller.

Om skadan inträffar

Har du råkat ut för en skada? Fyll i din skadeanmälan direkt online. Ditt ärende behandlas så snabbt som möjligt av vår kundservice.

Jag har fått ett brev

Om du fått ett försäkringsbrev av oss med ett erbjudande att teckna en försäkring kan du enkelt betala premien som står på brevet. Glöm inte att skriva in OCR-numret.

Eller varför inte gör som många andra gör nyttja möjligheten att använda autogiro och dela upp betalningen månadsvis

Hur lång svarstid har ni?

När det gäller mail så försöker vi svara redan samma dag.

Vi har en svarstid på telefon som ligger under en minut.

Hur snabbt går skaderegleringen?

Vi har som mål att göra alla skador inom några dagar oftast redan samma dag.

Ersättningen får du oftast inom ett par dagar ifrån vi har gjort beslutet.

Kundservice

Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor om din försäkring eller vill veta mer om våra erbjudanden.

Om skadan inträffar

Har du råkat ut för en skada?
Kontakta vår kundservice så hjälper dig de vidare.
Ditt ärende behandlas sedan så snabbt som möjligt av vår kundservice.

Din integritet är viktig för oss

Vi använder cookies för att du ska få en så bra upplevelse som möjligt när du besöker oss. Cookies används för att få information om hur vår webbplats används, för att förbättra de tjänster vi erbjuder dig och marknadsföring. Vissa cookies kommer från företag vi samarbetar med. Du kan klicka på "Tillåt alla" för att godkänna användningen av cookies eller på "Anpassa inställningar" för att välja vilka cookies du vill acceptera.

En kaka, webbkaka eller cookie är en liten textfil som lagras på din dator, surfplatta, mobiltelefon eller annan enhet med internetuppkoppling. Textfilen lagras i webbläsaren och innehåller information om ditt besök på webbplatsen.

Läs mer om cookies på tillsynsmyndigheten Post- och Telestyrelsens, PTS, webbplats

Anpassa inställningar

En del cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera, andra kan du själv välja om du vill tillåta

Cookies