
Skadeanmälan
Har du råkat ut för en skada, eller har du frågor om ett pågående skadeärende? På Mina Sidor kan du anmäla en skada, följa ditt skadeärende och administrera din försäkring.
Hittar du inte det du söker? Kontakta gärna vår kundtjänst, som finns tillgänglig på vardagar.
Jag har fått en skada på min värmepump
Vid en skada ska du kontakta oss på Arctic.
Vi kommer skicka dig en skadeanmälan och hänvisar dig till ditt närmaste auktoriserade serviceombud för din tillverkare.
Du ska även kontakta ditt villa- eller fritidshusförsäkringsbolag om du inte redan gjort det då första steget är att få skadan reglerad därifrån.
Vid en akut skada där till exempel vattnet rinner ut på golvet ska du alltid ringa din villa och fritidshusförsäkring omgående.
Jag har en företags- eller gruppförsäkring
Om du har en företags- eller gruppförsäkring via Arctic behöver du kontakta det ansvariga försäkringsbolaget. Information om hur du gör detta finns på Mina sidor eller i ditt försäkringsbrev.
Anmäl din skada via Mina Sidor, telefon eller e-post
Tveka inte att ta kontakt med vår kundtjänst som finns tillgänglig på vardagar.
Ha gärna ditt försäkrings- eller skadenummer till hands när du kontaktar oss.
Produktförsäkring
För dig som exempelvis har en värmepump, solceller eller en robotgräsklippare.
Företags- och medlemsförsäkring
Information om hur du gör en skadeanmälan finns på Mina Sidor och på ditt försäkringsbrev.
